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69  messages

mardi 1 avril 2025 07:54

plus de signal sur ma tv

bonjour , les amis , je n 'ai plus de signal  sur ma 3 éme tv  ,avec carte ci+ ma tv n as pas été allumée plus de plusieurs semaine pourriez vous la réactiver , comment faire , merci d 'avance

Apprenti

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69  messages

il y a 3 mois

rebonjour j 'ai  refait  tous les tests ,  les chaines sont  dans l' ordre maintenant, dans le guide des chaines, j ai toujours la 2 belge et la chaine locale ,je n 'ai pas l 'impression que ca viens de la tv , ou j ai oublié quelque chose , est ce que le signal est toujours sur la tv ,merci de vous en assuré ,merci encore pour toutes ces questions , au plaisir de vous lire et bonne journée

Top Expert

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47.2K  messages

il y a 3 mois

Hello @carbonnette 

Oui mais avez vous essayé une carte numérique d’un autre tv qui fonctionne ?

si vous captez la 3 et la chaîne locale c’est que le tv reçoit bien le signal , d’autant qu’il trouve toutes les chaînes . 
il faut une carte fonctionnelle pour décrypter. Si cela ne fonctionne pas avec une autre carte, c’est que c’est le slot ci+ qui ne fonctionne pas. 

(Modifié)

Apprenti

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69  messages

il y a 3 mois

rebonjour ,j 'ai testé ma carte fonctionnelle de ma tv philips, et de l autre tv avec la voo box sur la tv samsung  et niet  ca ne fonctionne pas, pourtant quand je met la liste des chaines , il sont dans l ordre  je capte uniquement  la 3 belge et les 2 chaine locale  et quand je veux mettre une autre chaine sa indique carte ci et module mal inséré donc j ai le signal , je demande si je n ai pas fait une erreur en recherchant toute les chaines ,  bon week end à bientot 

Expert

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6K  messages

il y a 3 mois

Bonjour,

Si la TV indique toujours une erreur de module CI+ avec des modules qui fonctionnent dans d'autres TV , il y a très probablement un problème avec le slot CI+ de la TV Samsung.

En tout cas la recherche des chaînes numériques n'y est pour rien en ce qui concerne ce message d'erreur.

Top Expert

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47.2K  messages

il y a 3 mois

En effet , ce message concerne le slot ci+ et n’a rien à voir avec la recherche de chaînes qui d’ailleurs peut être réalisée sans module ci+. 
Si d’autres modules qui sont ok ne vont pas, c’est que le slot ci+ du tv est HS. 
Si le module du tv a été testé sur d’autres tv et fonctionne, c’est que c’est bien le TV Samsung qui a un problème. 

la voobox dont vous parlez n’a rien à voir avec les ci+ , elle se connecte en hdmi comme tout décodeur externe et elle n’ira pas avec une carte issue d’un module ci+ voo, car ce n’est pas le même cryptage , elle fonctionnera uniquement avec sa carte seule de type voobox.

(Modifié)

Promeneur

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8  messages

il y a 1 mois

I’m watching tv with the card inserted and then a black screen says signal scrambled. VOO was here and said the signal was fine, that it must be the card. I exit out and then click on a channel and it is fine. The technician said to take the card to VOO and change it for another. I went to the store and they said they didn’t have a supervisor and that I should go to another store. I have another TV in my bedroom that has a card. I have all the channels that my envision box has, but this card in the one I’m having problems with says I can’t have access to the channel to call a number. I’m tired of this, what do I do, how do I replace the card?

Officiel VOO

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5K  messages

il y a 1 mois

Hello @Marsh,

 

Could you add your customer number in your profile ? When it's done, leave a comment here so can we can analyse your issue in more details.

Top Expert

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47.2K  messages

il y a 1 mois

Hello @Marsh 

The card and the ci+ module are a unit that cannot be separated because they are linked by the software . 
If the card is defective or the module and it is no longer under  warranty (2 years), you must replace the complete module with its card. 
It can also be a rights issue if you don’t turn on this tv often. Then you have to ask voo to reactivate the card.  

(Modifié)

Promeneur

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8  messages

il y a 1 mois

I added my customer number to my profile. I bought the module/card in Dec 2024. Why on my card I have in my bedroom have the same channels as my envision box that include the extra channels I pay for and I can do a channel edit and move the channels.. But with my new card for the kitchen it says the channel is scrambled and I can’t watch that channel plus I can’t edit the channel list to move them. With VOO and Orange merging  together, it seems the stores don’t want to help me, any suggestions?

Officiel VOO

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3K  messages

il y a 1 mois

Hi @Marsh

 

Stores don't provide these cards. If a replacement is required we need to open a ticket towards our "Pôle Expert Technique" who can send you a new one. Would you like me to do that for you ? 

Expert

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6K  messages

il y a 1 mois

@Marsh ,

Hello,

Voo allows "the extra channels" ( paid options ) to be activated only on 1 CI+ Voo module , if you have two or more modules then you will not have "the extra channels" activated on them ....

(Modifié)

Promeneur

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8  messages

il y a 1 mois

Yes, please send me a new module and card, thankyiu

Top Expert

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47.2K  messages

il y a 1 mois

Hello @Marsh 

The problem you are describing has nothing to do with the ci+ / card.
The list of channels is managed by the tv so it can be different from one tv brand to another or need a permission setting on the tv to allow modifications. 
Then as @cosmos1999  said :

Additional paid channels can only be copied on ONE ci+ voo card, not two or more. 
if your new ci+ card can decrypt the 80 basic channels, it’s not defective. 

(Modifié)

Officiel VOO

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3K  messages

il y a 1 mois

I join what has been replied to you. Furthermore, I cannot send you a new module but only a card. This will not give you access to the TV extras either. Do you only have issues with the paid channels?

Promeneur

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8  messages

il y a 1 mois

No, when I’m watching tv, all of a sudden the screen goes black and says signal scrambled. I have to exit out of the screen and restart the channel I was watching. VOO tech says it’s not the cable or signal coming in, that the card or module could be bad. I bought it the 7th of Dec, 2024. It was working fine and now over the last 3 weeks have the black screen saying the signal is scrambled. 

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